Випускна робота Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти
Випускна робота
"Міжпредметні зв’язки та їх використання при вивченні історії та суспільних наук"
Слухача курсів вчителів історії та правознавства (21.09.2011-13.01.2012),
Вчителя історії та правознавства
Білківського навчально-виховного комплексу: ДНЗ – ЗОШ І-ІІІ ступенів
Тростянецької районної ради
Яременка Володимира Олексійовича
ПЛАН
ВСТУП................................................................................................................... 3
РОЗДІЛ 1. Міжпредметні зв’язки та їх значення у навчальному процесі
1.1 Робота видатних педагогів над питанням міжпредметних зв’язків............ 5
1.2 Підходи до визначення поняття «міжпредметні зв’язки»............................ 6
1.3 Функції міжпредметних зв’язків ....................................................................6
1.4 Класифікація міжпредметних зв’язків............................................................8
1.5 Практична реалізація міжпредметних зв’язків ............................................10
РОЗДІЛ 2. Експериментальна частина. Розробка уроків історії та суспільних наук з використанням міжпредметних зв’язків ................................................12
ВИСНОВКИ........................................................................................................ 28
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ....................................................... 29
ДОДАТКИ........................................................................................................... 31
ВСТУП
Актуальність і доцільність теми. Сучасна педагогічна наука стверджує, що для продуктивного засвоєння знань із різних дисциплін важливим є встановлення широких зв’язків між ними. Потреба у синтезі наукових знань обумовлена зростаючою кількістю комплексних проблем, що постають перед людством, розв’язання яких можливе лише через залучення знань із різноманітних галузей науки. Ставиться питання про формування нового, інтегративного способу мислення, що характерний для сучасної людини. Інтеграція знань із різних навчальних предметів і об’єднання в одному завданні понять із різноманітних галузей реалізується через міжпредметні зв’язки. Актуальність міжпредметних звязків у навчанні зумовлена сучасним рівнем розвитку науки, який яскраво виражає інтеграцію суспільних, економічних і природничо-наукових знань.
Мета дослідження: з’ясування теоретичних основ міжпредметних зв’язків: розгляд генезу розвитку поняття «міжпредметні зв’язки», виявлення суті міжпредметних зв’язків, функцій, висвітлення класифікацій та основних напрямків реалізації міжпредметних зв’язків у навчальному процесі.
Завдання дослідження:
1) дослідити теоретичні основи міжпредметних зв’язків;
2) з’ясувати генезис розвитку поняття «міжпредметні зв’язки»;
3) висвітлення класифікації та функцій міжпредметних зв’язків;
4) розробити уроки історії та суспільних наук з використанням міжпредметних зв’язків.
Об’єкт дослідження: міжпредметні зв’язки на уроках історії.
Предмет дослідження: використання міжпредметних зв’язків при вивченні історії та суспільних наук.
Методи дослідження:
· теоретичні: вивчення, аналіз наукової літератури з проблеми використання міжпредметних зв’язків на уроках історії та суспільних наук;
· емпіричні - спостереження, тестування;
· статистичні - обробка експериментальних даних.
Теоретична значимість практичної діяльності полягає у тому, що дані дослідження дозволяють більш докладно ознайомити із застосуванням міжпредметних зв’язків на уроках історії та суспільних наук.